miercuri, 23 noiembrie 2016

Dă mai departe!

Un înțelept se plimba odată prin țară și într-o zi observa cum un om planta un copac de roșcove. Se opri lângă el, îl privi si-i spuse: "Când va da rod acest pom? Omul îi răspunse: "Peste șapte ani". Înțeleptul continuă: "Nebunule! Crezi că vei mai trăi peste șapte ani pentru a te bucura de roadele muncii tale? Mai degrabă plantează un pom care rodește mai repede, ca tu să te bucuri de roadele sale".
Omul își termină munca, se uită cu mândrie la pom și răspunse: "Înțeleptule, când am venit în lume, am găsit pomi de roșcove și am mâncat din ei, fără a-i fi plantat eu. Părinții mei i-au plantat. Dacă m-am bucurat de pe urma a ceea ce nu am lucrat, atunci vreau să plantez și eu un pom pentru copiii sau nepoții mei, ca să se bucure și ei. Dacă înțelepții dinaintea dumitale nu ar fi așternut cunoașterea lor pe hârtie ca să o citească și alții, azi nu ar mai exista înțelepți ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu